Tuesday, January 29, 2013

Crostini cu blue cheese si chutney de ceapa rosie



        Branza albastra este una dintre cele mai renumite si apreciate tipuri de branza din intreaga lume. Numele sau provine de la mucegaiul albastru din interior care ii confera o aroma unica. Este o branza foarte eleganta si pretentioasa, cu o aroma puternica, picanta, usor sarata.  Branzei i se insemineaza o ciuperca microscopica de cultura denumita Pénicillium Roqueforti care este controlata de-a lungul intregului proces de maturatie (7 saptamani-9 luni). Din cand in cand este injectata cu aer pentru ca mucegaiul sa se raspandeasca in mod uniform. La final, branza capata un aspect pestritat cu nuante de albastru si verde.


    Surprinzator, se poate face si acasa :) Take a look: http://biology.clc.uc.edu/fankhauser/Cheese/Blue_Cheese/Blue_Cheese.htm .


       Ingrediente:
  • 2 baghete de paine integrala sau ciabatta - feliate
  • 100g blue cheese (Roquefort, Gorgonzala, Bleu de Bresse, Rosenborg etc.)
  • 2 cepe rosii
  • 1 ou
  • 2 linguri rase de zahar brun
  • 100 ml otet balsamic
  • 1 lingura mustar Dijon
  • 1 lingura smantana
  • piper alb
  • watercress (nasturei) pentru decor

      Mod de preparare:
 
      Taiati baghetele felii, ungeti-le cu ulei de masline extravirgin si bagati-le la cuptor pentru 5 minute.

        
        Feliati cepele si caliti-le la foc mic impreuna cu zaharul brun si otetul balsamic pana se caramelizeaza. Aproximativ 20 de minute. Amestecati constant pentru a nu se lipi.

   
         Sfaramati branza cu mucegai intr-un bol si adaugati mustarul Dijon, smantana, oul si un praf de piper alb. Omogenizati pana cand obtineti o crema moale.


   
         Ungeti fiecare crostini cu ceapa caramelizata.


           Adaugati cate o lingurita de crema de branza si introduceti la cuptor pana se topesc branzeturile si se coaguleaza ouale.


           Combinatia este una foarte interesanta, trebuie sa le incercati. Ceapa dulce si caramelizata merge de minune cu gustul iute si intepator al branzei si mustarului. Eu le-am decorat cu frunzulite tinere de watercress insa puteti sa incercati si alte variante.

         

2 comments:

  1. Nu am mancat inca, dar pun pariu ca ghebele mele fripte in ulei, cu maioneza mea speciala, cu condimentele mele si stropul de vin in toata combinatia asta, fac un deliciu muult mai mare decat o ceapa fripta si o branza puturoasa razgaiata la cuptor. Pofta buna sa avem.

    ReplyDelete
  2. Nu am mancat inca, dar pun pariu ca ghebele mele fripte in ulei, cu maioneza mea speciala, cu condimentele mele si stropul de vin in toata combinatia asta, fac un deliciu muult mai mare decat o ceapa fripta si o branza puturoasa razgaiata la cuptor. Pofta buna sa avem.

    ReplyDelete