Tuesday, September 25, 2012

Apple pie

       A venit toamna (cine n-a scris o compunere pe tema asta sa ridice o mana-n sus :P), din nefericire pentru cei mici a inceput si scoala, lumea s-a intors de prin vacante, soo.. everybody is back in business. Era deja cazul sa-mi revin si eu din amorteala si sa va bombardez cu retetele si povestirile adunate in timpul verii. 
       So, am revazut toate pozele, cronologic, si pentru ca mi s-a facut o pofta teribila de tarta cu mere, am zis ca musai cu asta trebuie sa incep. Mi-am permis sa modific putin reteta vestitei americane apple pie prin faptul ca am ales sa dau merele pe razatoare si nu le-am taiat cubulete. N-a murit nimeni din asta, din contra, toata lumea a trait fericita pana la adanci batraneti. Ceea ce va doresc si dvs, evident :P
      Dar trebuie sa va povestesc un pic despre mere. O minunatie I tell ya'! Adunate din copacul din fata casei bunicilor mei de la tara, dulci-acrisoare, sunt aceleasi mere care faceau deliciul meu si al verisorilor mei cand eram mici :)
  


      Ce ne trebuie:

      Pentru aluat:
  • 300g de faina
  • 50g zahar
  • 200g unt
  • 2 linguri lapte
 
      Pentru compozitie:
  • 1,5kg de mere
  • scortisoara si zahar dupa gust
  • zahar pudra pentru ornat (optional)



        Mod de preparare:

        Aluatul, amestecat in robot sau framantat cu mana, se imparte in doua jumatati egale si se pastreaza la rece. Se calesc merele la foc incins si se adauga zahar si scortisoara dupa gust.


        Se intinde o prima foaie de aluat in tava si se adauga merele calite-caramelizate.



       Cea de-a doua foaie se taie in fasiute egale cu care se decoreaza tarta. Se lasa la cuptor in jur de 40 de minute pana cand devine aurie si crocanta. Iata cum mi-a iesit mie:





       Pe locuri, fiti gata, la placinte-nainte!!
     

No comments:

Post a Comment